![]() |
,sydämelliset kiitokset varauskyselystänne! Nimenomaan loma, vuoden paras aika, on erityisen arvokas. Siksi kiitämme Teitä luottamuksestanne, että olette valinnut meidät matkanjärjestäjäksenne. Tässä sähköpostiviestissä ovat kaikki varauskyselynne yksityiskohdat vielä koottuna yhteen.
Pyydämme teitä tarkistamaan, että merkityt varaustietonne ovat täydelliset ja oikein.
Pyydämme teitä ilmoittamaan meille tarvittavista muutoksista. Tarkastettuamme saatavuuden saatte meiltä lähipäivinä varausvahvistuksenne. Kysymyksiinne vastaa asiakaspalvelumme numerossa 0 75 325 2586 . Toivotamme Teille hyvää matkaa!
Ilona Quickström, Lukijamatkojen päällikkö Matkustuspäivä
Varaustiedot
Laskutus- ja toimitusosoitteenne
|
||||||||||||||||||||||
TSS Travel Service Scandinavia AS, Postboks 100, 1309 Rud, Norja |
||||||||||||||||||||||
MatkaehdotYleiset matkaehdot Travel Service Scandinavia AS, lyhyesti TSSNämä ehdot koskevat matkustajan ja matkanjärjestäjän välistä sopimusta. Matkaa koskevat jäljempänä esitetyt yleiset sopimusehdot sekä erityiset valmismatkaehdot. 1. Sopimus1.1. Asiakas ilmoittaa kirjallisesti, suullisesti, puhelimitse tai sähköisesti matkanjärjestäjälle haluavansa tehdä matkasopimuksen matkakuvauksessa määriteltyjen matkapalvelujen perusteella. 1.2. Matkanjärjestäjä vastaa matkustajalle siitä, mitä sopimuksella on sovittu. Vastuu koskee myös sellaisia suoritteita, jotka tuottaa jokin muu taho kuin matkanjärjestäjä. Jos jälleenmyyjä on sopimuspuoli, tämä vastaa suoritteista matkustajalle samalla tavoin kuin matkanjärjestäjä. Päämatkustajalla tarkoitetaan henkilöä, joka varaa matkan ja tekee näin sopimuksen matkanjärjestäjän kanssa. Päämatkustaja tekee kaikki sopimusmuutokset sekä mahdolliset peruutukset. Muiden samalla varauksella matkustavien mahdolliset matkamuutokset on tehtävä päämatkustajan kautta. 1.3 Alle 18-vuotiaan matkustajan matkustaessa ilman holhoojaa tästä on varaushetkellä. Matkanjärjestäjälle on lähetettävä ennen matkan maksamista todistus, josta ilmenee, että kaikki alaikäisen holhoojat hyväksyvät matkan. 1.4 Tiedot matkanjärjestäjän esitteissä ovat matkanjärjestäjää sitovia. Matkanjärjestäjä voi kuitenkin muuttaa esitteiden tietoja ennen sopimuksen tekoa. Tämän voi kuitenkin tehdä vain, jos tästä on nimenomaisesti mainittu esitteessä ja jos matkustajalle on selkeästi tiedotettu muutoksista. 1.5 Matkanjärjestäjä tiedottaa matkustajalle tämän kannalta merkityksellisistä sopimukseen liittyvistä asioista. 1.6 Sopimus koskee liittymämatkoja ja erikoisjärjestelyjä vain, kun ne on myyty tai markkinoitu yhdessä päämatkan kanssa samaan hintaan tai erikseen hinnoiteltuna, mutta toisiinsa selkeästi liittyen.
1.7
. Sopimus sitoo sopimuspuolia siitä hetkestä alkaen, kun matkanjärjestäjä on kirjallisestivahvistanut matkustajan varauksen ja matkustaja on sovitussa ajassa maksanut 1.8 Jos matkustaja muuttaa sopimusta esim. Muuttamalla lähtöpäivää tai matkan pituutta, tämä katsotaan uudeksi varaukseksi uudelleenvaraushetkellä voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Yleensä uudelleenvarausmaksu on 25 euroa henkilöltä. Myöhemmin kuin 45 päivää ennen matkan alkua tehty uudelleenvarausmaksu on sama kuin peruutusmaksu edellisen matkan osalta. Uudelleenvarausmaksu veloitetaan voimassa olevien peruutusehtojen mukaisesti. Mikäli matka tehdään reittilennolla, ja lentoyhtiön peruutusmaksu on korkeampi, sovelletaan lisäksi sitä hintaa uudelleenvarausmaksun määräytymisen perusteeksi. Vaihto toiseen matkaan merkitsee yleisten matkaehtojemme mukaisesti matkan peruutusta vastaavine peruutusmaksuineen ja uuden varaamista. 1.9 Matkaa ei ole suunniteltu ottaen huomioon pyörätuolin, kävelytukien tai muiden apuvälineiden käyttöä. Matkustajan velvollisuutena on informoida matkanjärjestäjää kirjallisesti edellä mainittujen välineiden käytöstä. 1.10 Ryhmävarauksessa ryhmän muodostavat vähintään seitsemän (7) henkilöä, jotka osallistuvat matkaan omana suljettuna ryhmänään samalla varauksella, ja matkustavat yhdessä. Ryhmävarauksille voidaan soveltaa ryhmäkohtaisia matkaehtoja ja hintoja, jotka voidaan yksilöidä ryhmälle annettavassa ryhmämatkatarjouksessa. Suljettujen matkaryhmien tulee varata matkansa tai oleskelunsa seuraavassa osoitteessa: rhymaet@tss-travel.fi . Voimassa ovat ryhmäehtomme. 1.11. Yleisten matkapakettiehtojen ja näiden erikoisehtojen mukaisesti matkustajan on osallistuttava matkapaketin kaikkiin varattuihin osiin. Mikäli matkustajan jättää osallistumatta esimerkiksi matkapakettiin sisältyviin kuljetuksiin on matkanjärjestäjällä oikeus estää tai rajoittaa häntä osallistumasta muihinkin matkapaketin osiin. 2. Matkan hinnan maksaminen2.1 Mikäli ei ole toisin mainittu, käsittää valmismatkan hinta kuljetuksen matka-asiapapereissa mainitusta lähtöpaikasta matkakohteeseen, lentokenttämaksut, matkustajamaksut, hotellimajoituksen sekä mahdollisesti ruokailun markkinointiasiapapereiden tai varausvahvistuksen mukaisesti. Jatkoyhteydet eivät kuulu matkan hintaan ellei niitä ole myyty valmismatkan tai lentolipun osana. Tämän pitää käydä ilmi matkalipusta / varausvahvistuksesta. Matkan voi maksaa pankkisiirtona tai luottokortilla. Varausmaksun maksamisen tai koko matkan hinnan maksuajan saatte tietää matkaneuvonnastanne. Se käy ilmi myös laskusta/varausvahvistuksesta. Saatte matka-asiapaperit vasta kun varausmaksu tai koko matkan maksu on tullut meille. Mikäli olette ilmoittaneet sähköpostiosoitteenne, saatte heti varauksen tehtyänne laskun/varausvahvistuksen sähköpostitse. Mikäli varausvahvistuksessa ei ole mainittu mitään muuta, on ennakkomaksu 20% koko matkan hinnasta sekä mahdollinen matkan peruutusvakuutus ja/tai matkavakuutus. 2.2 Jos matka varataan myöhemmin kuin 35 päivää ennen lähtöä matkanjärjestäjän järjestämällä kuljetuksella lähtömaasta on koko matkan hinta maksettava luottokortilla 48 tunnin kuluessa varauksesta. 2.3 Matkanjärjestäjä saa vahvistuksen yhteydessä periä ensimmäisen osamaksun (talletus) joka on 20 % koko matkan hinnasta jokaiselta matkustajalta. 2.4 Jos matkustaja ei maksa matkan hintaa sopimuksen mukaisesti, matkanjärjestäjällä on oikeus perua sopimus ja pidättää itsellään varausmaksu ja todelliset kulunsa vahingonkorvauksena, ellei tämä ole kohtuutonta. Jollei matkanjärjestäjä ole saanut maksua koko matkasta viimeistään 35 päivää ennen lähtöpäivää, ellei muuta ole erikseen sovittu, matkanjärjestäjällä on oikeus katsoa sopimus perutuksi ja pidättää itsellään suoritettu varausmaksu tai todelliset kulunsa. Koko maksu on voitava osoittaa maksetuksi ennen matkalle lähtöä. Jos matka varataan alle 35 päivää ennen lähtöä, koko matkan hinta on maksettava 48 tunnin kuluessa varauksesta. 2.5 Travel Service Scandinavia AS suosittelee asiakkailleen matka- ja peruutusvakuutuksen ottamista ennen matkaa. On tärkeää, että matkojen aikana on ulkomailla voimassa oleva vakuutus. Suosittelemme sen vuoksi ottamaan Hanse Merkur Reiseversicherung AG – vakuutusyhtiössä kattavan matkavakuutuksen, jossa on laajennettu vakuutusturva matkan aikana. Lisätietoja saatte osoitteesta www.tss-travel.fi .
2.6
Yhden hengen lisämaksu 3. Matkustajalla on oikeus peruuttaa matka seuraavasti:Matkan hintaa määritettäessä tähän ei lasketa matkustajan ottaman peruutusvakuutuksen kuluja. TSS suosittelee, että peruutus tehdään kirjallisesti.
3.1
Charter-lentomatkat ja omatoimisesti varattu matka kohteeseen
3.2
Lentomatkat reittilennoilla ja laivamatkat
3.3
Lentomatkat Etelä-Afrikkaan:
3.4
Äkillinen ja yllättävä sairaustapaus tai muu ylivoimainen este lähteä matkalle Kehotamme matkustajiamme ottamaan matkavakuutuksen, joka kattaa tässä tarkoitetut kustannukset. 4. Matkustajan oikeus siirtää sopimus toiselle henkilölle
4.1
Matkustaja voi viimeistään 7 päivää ennen lähtöä siirtää sopimuksen henkilölle, joka täyttää kaikki matkalle osallistumisen ehdot. Tällainen ehto voi olla esimerkiksi, että kuljetusyhtiö tai muu taho, jonka matkanjärjestäjä on valtuuttanut hoitamaan matkajärjestelyjä, hyväksyy voimassa olevien sääntöjen mukaisesti matkustajan vaihdon. 4.2 Kun sopimus on siirretty toiselle henkilölle, vastaavat sopimuksen siirtäjä ja henkilö, jolle sopimus on siirretty, yhteisvastuullisesti matkanjärjestäjälle tai jälleenmyyjälle vielä maksamatta olevasta summasta sekä siirrosta aiheutuvista lisäkustannuksista. Muutoksista, jotka tehdään vasta matka-asiapapereiden laatimisen jälkeen, on TSS oikeutettu perimään aiheutuneet lisäkustannukset, kuitenkin vähintään € 25,-/henkilö. 5. Matkanjärjestäjän ennen lähtöajankohtaa tekemät muutokset ja matkan peruuttaminen
5.1
Matkanjärjestäjällä on oikeus muuttaa sopimusehtoja.
5.2
Matkustajan oikeus vetäytyä sopimuksesta
5.3
Matkustajan oikeus korvaavaan matkaan
5.4
Matkustajan oikeus vahingonkorvaukseen matkanjärjestäjän peruessa matkan Matkanjärjestäjä varaa oikeuden peruuttaa matkan mikäli vähimmäismäärä matkustajia ei ole ilmottautunut matkalle ilmoittamalla siitä vähintään
1. 20 päivää ennen matkan alkamista, jos matka kestää yli kuusi päivää; Tällöin jo maksetut suoritukset palautetaan toimistokuluilla vähennettyinä. Matkustajien vähimmäismäärät ja matkanjärjestäjän peruutusoikeus soveltuvat myös erikseen varattavissa oleviin retkiin. Matkaa ei voida toteuttaa sellaisen esteen vuoksi, johon matkanjärjestäjä ei voi vaikuttaa ja johon tämä ei ole kohtuullisesti voinut varautua sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia tämä ei ole kohtuullisesti voinut välttää tai poistaa. Jos matkan peruuntuminen johtuu matkanjärjestäjän asioiden hoitoon valtuuttamasta tahosta, matkanjärjestäjä vapautuu vahingonkorvausvastuusta ensimmäisten kahden kappaleen mukaisesti vain, jos myös valtuutettu taho vapautuu määräysten johdosta vastuusta. Sama pätee, jos syy johtuu jostakin muusta tahosta ketjun aiemmassa vaiheessa.
5.5
Hinnanmuutokset Hintaa ei saa korottaa enää 20 päivää ennen sovittua lähtöpäivää. Matkanjärjestäjän on tiedotettava matkustajalle hinnanmuutoksista mahdollisimman pian. Samalla on tiedotettava muutoksen syistä ja siitä, mihin osaan pakettimatkasta muutos kohdistuu.
5.6
Matkanjärjestäjän ja matkustajan oikeus vetäytyä sopimuksesta
5.7
Aikataulut Pääsääntöisesti pyrimme käyttämään suoria lentoja, mutta riippuen lentoyhtiön reititystarpeesta muutokset saattavat olla mahdollisia, jolloin matkanjärjestäjä pyrkii infomoimaan matkustajia niistä. Myös jo vahvistetun matkustusreitin osalta on mahdollista, että siihen tulee muutoksia, kuten välilasku. Jos lopullinen lähtöaika tai lähtölentokentälle paluuaika edeltävässä kappaleessa mainitun ilmoituksen mukaisesti poikkeaa alustavasta ajasta yli 8 tuntia, matkustajalla on oltava oikeus vetäytyä sopimuksesta, kun matka ei ole vielä alkanut. Jos matkustaja luopuu matkasta, matkustajalle palautetaan koko matkasta maksettu summa vähennettynä matkanjärjestäjän todellisilla kuluilla. Sopimuksesta vetäytymisen on tapahduttava mahdollisimman pian ja viimeistään 4 päivän kuluessa siitä, kun matkustajalle on ilmoitettu lopulliset lähtö- tai paluuajat. Poikkeaminen alustavista lähtö- tai paluuajoista, jotka on ilmoitettu viimeistään 14 päivää ennen lähtöä, eivät oikeuta matkustajaa hinnanalennukseen, korvaavaan matkaan, vahingonkorvauksiin eikä muuhun korvaukseen. 6. Matkanjärjestäjän lähdön jälkeen tekemät muutokset, virheet ja puutteet
6.1
Laiminlyödyt suoritukset
6.2
Muut virheet ja puutteet
6.3
Vahingonkorvauksen suuruus 7. Valitukset ja virheiden korjaaminen
7.1
Matkustaja ei voi vaatia korvausta virheistä tämän sopimuksen perusteella, ellei matkustaja ole kohtuullisessa ajassa huomattuaan virheen tai kohtuullisessa ajassa siitä, kun matkustajan olisi tullut huomata virhe, ilmoittanut tästä matkanjärjestäjälle tai jälleenmyyjälle. Tämän on mahdollisuuksien mukaan tapahduttava matkakohteessa. 7.2 Kohdan 7.1 rajoittamatta matkustaja voi vaatia korvausta virheistä, jos matkanjärjestäjä tai jälleenmyyjä on toiminut törkeän huolimattomasti tai hyvien tapojen vastaisesti. 7.3 Matkustajan valitusten ollessa aiheellisia, matkanjärjestäjän tai tämän paikallisen edustajan on välittömästi ryhdyttävä toimenpiteisiin sopivan ratkaisun aikaansaamiseksi. 8. Matkustajan vastuu matkan aikana ja ennen matkaa
8.1
Matkanjärjestäjän ohjeet
8.2
Matkustajan vastuu vahingoista 8.3 Asiakkaalla ei ole oikeutta saada hinnanalennusta käyttämättä jättämistään palveluista.
8.4
Passi, viisumi ja terveysmääräykset
8.5
Järjestelyistä poikkeaminen 8.6 Matkanjärjestäjä kehottaa matkustajaa ottamaan kattavan matkavakuutuksen ja tarkistamaan jo olemassa olevan vakuutuksen kattavuuden. 9. Lentoyhtiön vastuuVahingonkorvausvaatimuksissa, jotka tehdään TSS Travel Service Scandinavia AS:ää vastaan vahingon tai puutteen vuoksi, ovat voimassa kulloisetkin vahingonkorvausrajat, jotka on mainittu lentoliikennelaissa ja kansainvälisissä Varsovan, Den Haagin, Guadalajaran ja Montrealin sopimuksissa. Näissä sopimuksissa on kyse lentoyhtiön rajoitetusta vastuusta, jos matkustajalle sattuu henkilövahinko tai hän kuolee tai matkatavara katoaa tai vahingoittuu. TSS Travel Service Scandinavia AS:n vastuu ei voi koskaan ylittää palvelunsuorittajien tai alihankkijoiden vastuuta, jotka ovat suoraan vastuussa valmismatkan puutteellisesta tai vastuuseen vaikutttavasta osasuorituksesta. Jos matkatavara on vahingoittunut, myöhässä, kadonnut tai tuhoutunut matkustajan on ilmoitettava siitä viivytyksettä vastuulliselle lentoyhtiölle lentokentällä Property Irregularity Report (P.I.R) -palvelussa. Lentoyhtiö ei ota tapauksesta vastuuta mikäli tätä ei tehdä. Matkatavaran vahingoittumistapauksessa ilmoitus on tehtävä seitsemän (7) päivän kuluessa, ja viivästystapauksessa 21 päivän kuluessa. Molemmissa tapauksissa määräaika alkaa kulua siitä lukien, kun matkustaja sai matkatavaran haltuunsa. 10. HuomautuksiaNämä yleiset matkaehdot ovat voimassa ellei yksittäisissä matkasopimuksissa sovita mitään erityismääräyksiä. Jos matkasopimuksen yksittäiset määräykset eivät ole voimassa, se ei vaikuta siten, että koko matkasopimus ei ole voimassa. Ilmeiset paino- ja laskuvirheet oikeuttavat TSS:n matkasopimuksen muuttamiseen. Vieraassa mediassa, kuten katalogeissa, hotelliesitteissä, nettisivuilla tms. kuvatut palvelut eivät muuta sopimuksessa sovittua palvelujen määrää silloinkaan, kun ne on saatu TSS:n kautta. Sopimuksen takaamat palvelut määrää matkakuvauksen lisäksi ainoastaan sopimuksen vahvistus/lasku.
Vain yksittäisten osapalveluiden käyttö pakettitarjouksesta (esim. vain lento, vain hotelli jne.) ei ole sallittu, paitsi jos yksittäisten palvelujen hinnat on erityisesti eritelty. Siinä TSS voi käyttää matkustajan tietoja markkinointitarkoituksessa. Matkustajalla on oikeus kieltää tietojensa käyttö ilmoittamalla siitä TSS:lle. 11. Riitojen ratkaisuSopimuspuolet pyrkivät ratkaisemaan sopimuksen tulkintaa tai soveltamista koskevat riidat neuvottelemalla. Jos sopimuspuolet eivät pääse yksimielisyyteen, riidat käsittelee kuluttajariitalautakunta tai yleinen tuomioistuin. Oikeus muutoksiin Pidätämme itsellämme oikeuden ennen sopimuksen tekemistä matkustajan kanssa tehdä muutoksia kuvastojemme, esitteidemme ja verkkosivustomme www.tss-travel.fi tietoihin. Pidätämme itsellämme myös oikeuden tehdä muutoksia matkaa koskeviin sopimusehtoihin. Tällaisia muutoksia koskevat yleisten matkaehtojen määräykset. Pidätämme itsellämme oikeuden mahdollisiin paino- ja ladontavirheisiin. Rud, helmikuu 2024 TSS Travel Service Scandinavia AS yleiset matkaehdot PDF-muodossaPDF-muodossa olevien yleiset matkaehdot lataus PDF-muodossa olevan tiedoston katseluun tarvitsette Adoben Acrobat Reader ohjelman . Vakiomuotoinen tietolomake, joka koskee matkapakettisopimuksia muissa kuin A osan piiriin kuuluvissa tilanteissaLIITE IB osaSinulle tarjottu matkapalvelujen yhdistelmä on direktiivissä (EU) 2015/2302 tarkoitettu matkapaketti. Näin ollen sinuun sovelletaan kaikkia matkapaketteja koskevia EU-oikeuksia. Yritys TSS Travel Service Scandinavia AS on täysin vastuussa koko matkapaketin asianmukaisesta toteuttamisesta. Lisäksi yritys TSS Travel Service Scandinavia AS on hankkinut lainsäädännössä edellytetyn suojan palauttaakseen maksusi ja, jos kuljetus sisältyy matkapakettiin, turvatakseen paluukuljetuksesi siltä varalta, että yrityksestä tulee maksukyvytön. Direktiivin (EU) 2015/2302 mukaiset tärkeimmät oikeudet
Heinäkuu 2018 |